خواص ماسک خیار
نوشته شده توسط : آقای شریفی

علاوه بر وجود آب، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن، برای پوست های حساس مناسب بوده و باعث طراوت و شفافیت آن می شود. به جای خریدن ماسک های مختلف و گران قیمت که دارای افزودنی های زیادی هم هستند، می توانید با مواد موجود در آشپزخانه ی خود یک ماسک خیار ساده را تهیه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید کافی است به خرید خیار اقدام کنید. مشکلات پوستی مانند: جوش، جای جوش، لک های صورت، خشکی پوست صورت و مواردی مشابه آن، مشکلاتی هستند که بسیاری از خانم ها و حتی آقایان را درگیر کرده است و اکثرا دنبال راه حل های پیچیده هستند، در حالی که دو ماده ی همیشه در دسترس مانند خیار و گلاب  می تواند تا حدود زیادی این مشکلات را بر طرف کند. به علت وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های موجود در خیار و گلاب که مورد نیاز سلول های بدن است، باعث می شود که پوستی سالم و شفاف داشته باشیم، کافی است که از خواص خیار آگاه باشیم. 

ماسک خیار و خاصیت درمانی آن

جوش یک برآمدگی پر از چربی و گاهی اوقات عفونت است و از هر جای صورت ممکن است بیرون بزند که این مسئله در زیبایی پوست بسیار تاثیر گذار است و ظاهر را نا مناسب می کند، برخی از این جوش ها بزرگ و برخی ریز هستند که سراسر صورت را در بر می گیرند. ماسک خیار می تواند خواص زیادی برای درمان این نوع جوش ها داشته باشد. برای استفاده از هر ماسکی، ابتدا آن را تست کنید، به این صورت که مقداری از ماسک تهیه شده را روی ساعد خود بمالید و زمان بدهید، اگر بعد از گذشت چند دقیقه مشکلی پیش نیامد، مانند: التهاب، خارش، سوزش، قرمزی و ...، شما هیچ حساسیتی به این ماسک ندارید و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

درمان برای جوش

این ماسک مناسب پوست های مستعد آکنه است و با مخلوط دو ماده ی خیار و بلغور جو دو سر می توانید تا حدودی چربی پوست خود را کنترل کنید. بلغور جو دو سر خاصیت لایه برداری دارد و سلول های مرده پوست و چربی های اضافی را از بین می برد. خیار هم باعث آب رسانی آن شده و شادابی و طراوت پوست را به همراه دارد. این ماسک خاصیت ضد عفونی کننده هم دارد و علاوه بر پاکسازی، پوست صورت را هم مرطوب نگه می دارد.

 

مواد لازم : 

نصف خیار تازه 

یک قاشق غذا خوری پود بلغور جو دو سر 

یک قاشق غذاخوری عسل 

خیار را رنده ریز می کنیم و یا در غذا ساز آن را به صورت پوره در می آوریم و با پودر بلغور جو دو سر و عسل کاملا مخلوط می کنیم. این ماسک را روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه که ماسک خشک شد ابتدا صورت خود را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

 





:: برچسب‌ها: خواص خیار، خیار، خرید خیار، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: